Waarom animatie werkt voor jou
Ons brein is voornamelijk audiovisueel ingesteld. Alle audiovisuele ingrediënten vind je terug in een animatie. We worden overtuigd door de combinatie van beeld, geluid en een verhaal. Deze combinatie zorgt dat de kijker de informatie beter verwerkt en nog belangrijker beter onthoudt. Animatie kent geen grenzen. Wil jij een video maken op de maan met een raket? Met animatie geen probleem!
Animaties kan je inzetten voor verschillende doeleinden:
– Het overbrengen van informatie;
– Het overtuigen van “nieuwe” klanten;
– Het creëren van naamsbekendheid en merkversterking.
Ongeacht de verschillende doeleinden komt het allemaal op hetzelfde neer: op een eenvoudige en begrijpelijke manier een boodschap overbrengen. Daarnaast is Google gek op video’s. Een animatie in je SEO-strategie? Goed idee! YouTube is een onderdeel van Google dus door ook daar je video te plaatsen ondervind je een positief effect op de online vindbaarheid.
Steven Dijkers
Multimediaspecialist
Onze werkwijze, wat maakt ons uniek?
Wij werken met verschillende specialisten, wat maakt dat iedere specialist ontzettend goed is in zijn werk. We zorgen er altijd voor dat alles wat we doen in lijn ligt met de behoeften van jou bedrijf. Samen zetten we het beste product neer. Bekijk hieronder welke stappen onze animatie-specialist doorloopt om jou te voorzien van een kraakheldere animatie.
Inventarisatie
We beginnen altijd met een inventarisatiegesprek, we willen namelijk weten wat jouw doelen, ambities, product, dienst en doelgroep zijn. We verzamelen alle relevante gegevens die nodig zijn om een script te kunnen maken. Het belangrijkste van het inventarisatiegesprek is het bepalen en definiëren van het doel en de stijl van de animatie.
Script ontwikkelen
Om een goede animatie te kunnen schrijven maken we een script, zo zien we bij de ontwikkeling niks over het hoofd. Dit script schrijven we op basis van de inventarisatie.
Storyboard
We gaan naar de tekentafel om ons idee uit te werken tot een storyboard, die we vervolgens aan je presenteren. Zo krijg je een globaal beeld hoe jouw animatie eruit gaat zien.
Ontwikkelen / animeren
Nadat eventuele feedback is doorgevoerd is het storyboard klaar om naar de productie te gaan. Op basis van het storyboard, een ingesproken voice-over en jouw gekozen stijl brengen we de animatie tot leven.
Revisie en oplevering
Wij denken graag met de klant mee en zien het belang in van een goede samenwerking. Daarom zijn al onze animaties voorzien van één revisieronde waarbij jij als klant je feedback op de geanimeerde video mag geven die onze animatie-specialist verwerkt. Hierdoor ontstaat het best mogelijke product.