Herkenbaarheid en onderscheid
Cbt is meer dan 25 jaar opleider binnen de maakindustrie. Cbt onderscheidt zichzelf van haar concurrentie door haar dienstverlening aan te passen op de strategische doelstellingen van haar opdrachtgevers. Dit doen ze door het aanbieden van diverse maatwerk leerinterventies en een aanbod van meer dan 50 trainingen en opleidingen. Door de jaren heen heeft Cbt flinke sprongen en veranderingen doorgemaakt, ook op het gebied van marketing, zoals het meerdere keren vernieuwen van haar logo en slogan: ‘Resultaat uit opleiden.’ Voor een heldere brandidentiteit, scherpe positionering en een gerichte strategie ontwikkelde Yeps voor Cbt in 2019 een marketingplan. Het plan legde een gegronde basis voor de marketingactiviteiten van Cbt. Inmiddels stellen we jaarlijks een concreet vervolgplan op, plaatsen we wekelijks content via volgens de contentkalender en behalen we met online marketing interessante resultaten.
Online marketing
Naar aanleiding van het marketingplan hebben we een socialmediastrategie met contentkalender opgesteld. Iedere maand speelt één thema de hoofdrol, die we via verschillende kanalen communiceren. De thema’s zijn gebaseerd op de taken, doelen en pijnpunten van de Desicion Making Unit. Met interessante tips, klantcasussen en succesverhalen hebben we de doelgroep altijd iets te vertellen.
Uit ons onderzoek bleek dat de doelgroep van Cbt veelvuldig gebruik maakt van Linkedin. Cbt beschikte op dat moment al over een Linkedinaccount, maar maakte hier nog niet consistent gebruik van. Inmiddels plaatst Yeps wekelijks berichten op de bedrijfspagina en is het aantal volgers gestegen van 665 naar meer dan 2400!
Contentcreatie
Animatie Cbt 25 jaar
Voor de promotie van het 25 jarig jubileum van Cbt ontwierp Yeps een tijdelijk logo en animeerde dit tot een korte video voor haar sociale media, website en andere kanalen.
Geanimeerde kerstkaart
Ieder jaar ontwikkelen wij voor Cbt een geanimeerde kerstkaart die ze communiceren naar haar klanten en op social media. Als je goed kijkt, zie je dat we altijd iets van de organisatie in de kaart laten terug komen!