• Cbt: resultaat uit een nieuwe strategie

    FD Gazellen Award

    Cbt heeft het FD Gazellen Award ontvangen.

    400+ leads per jaar

    Doel van acht kwalitatieve leads per week ruimschoots behaald.

    + 384% volgers op LinkedIn

    Aantal volgers gestegen van 665 naar meer dan 3200.

    Cbt vr headset

    De uitdaging

    Cbt is meer dan 25 jaar opleider binnen de maakindustrie. Cbt onderscheidt zichzelf van haar concurrentie door haar dienstverlening aan te passen op de strategische doelstellingen van haar opdrachtgevers. Door de jaren heen heeft Cbt flinke sprongen en veranderingen doorgemaakt, zoals het meerdere keren vernieuwen van haar logo en slogan: ‘Resultaat uit opleiden.’ Voor een heldere brandidentiteit, scherpe positionering en een gerichte marketingstrategie ontwikkelde Yeps jaarlijks een nieuw marketingplan. Cbt is inmiddels zo hard gegroeid dat ze dit jaar het FD Gazellen Award in ontvangst hebben mogen nemen!

    Mockup website Cbt trainingspagina
    Yeps heeft voor ons een strategisch marketingplan ontwikkeld en op basis van een jaarplanning promoten zij onze nieuwe producten/diensten. Yeps is een flexibele partner in de uitvoer en houdt zicht op de lange termijn. Daarbij zijn ze schrikbarend grappig.
    Richard Huurman
    Commercieel Directeur Cbt
    Mockup statistieken Cbt

    Het resultaat

    Aanscherpen nieuwe strategie

    De visie van Cbt is een opleidingswereld creëren waarin competenties belangrijker zijn dan behaalde diploma’s of certificaten. Hieruit zijn de nieuwe kernwaarden: Resultaatgericht, Betrokken en Vindingrijk geformuleerd. Yeps heeft het merkuiterlijk en de uitingen van Cbt naar aanleiding van deze nieuwe positionering aangescherpt. In de grote industriebranche heeft een organisatie door strategische keuzes in branches en het opstellen van verschillende persona’s een betere feeling en focus gekregen om haar doelgroep gerichter te benaderen.

    Website, online marketing en LinkedIn

    In 2023 lag de focus op het behalen van meer leads door SEA, conversieoptimalisatie en SEO. Binnen SEO waren linkbuilding, technische verbeteringen en het updaten van content de belangrijkste pijlers. Yeps is samen met Cbt actief gebruik gaan maken van voorheen ongebruikte LinkedIn-account, waardoor het aantal volgers gestegen is van 665 naar 3000.

    Mockup website Cbt trainingspagina startdata

    Design

    De oude website van Cbt was na eigen zeggen onoverzichtelijk en verouderd. Eén van de wensen was om op de website een overzicht van alle 50 trainingen en opleidingen aan te bieden. Dit heeft Yeps gerealiseerd met een herontwerp van de websitenavigatie. Daarnaast wilde Cbt de juiste informatie op het juiste moment kunnen aanbieden en kunnen aanzetten tot actie. Yeps heeft daarom op de gehele website gewerkt aan conversieoptimalisatie.

    Animaties

    Om een aantal complexe diensten van Cbt op een goede manier over te brengen naar de doelgroep ontwikkelde Yeps diverse animaties. Middels deze animatie wordt de dienst begrijpelijk uitgelegd en beter begrepen. Maar ook voor diverse campagnes, zoals de jaarlijkse kerstgroet en het 25e jarig jubileum creëerde Yeps korte animaties die de aandacht trekken op social media en positief in ontvangst worden genomen.

    Klaar voor jouw eigen succesverhaal? Let’s talk.
    Vertel ons jouw ambitie en creëer samen met ons een strategie die jouw succesverhaal maakt. Durf jij de uitdaging aan?
    Stuur ons een e-mail
    Meer weten Bobbie