Waarom kiezen voor een conversie optimalisatie bureau?
Wensen en behoeften op de markt blijven veranderen, daarom is het belangrijk om je website te blijven optimaliseren zodat deze relevant blijft voor de doelgroep. Een website waar niets meer aan gedaan wordt, past op een gegeven moment niet meer bij de doelgroep en levert niet het gewenste resultaat op. Om de doelgroep de gewenste acties uit te laten voeren en te zorgen dat zij daadwerkelijk gaan converteren, is het belangrijk om je website te optimaliseren. Dit kun je zelf doen, maar een conversie optimalisatie bureau heeft alle kennis in huis om meer conversies uit jouw website te halen. Als bureau ondersteunen wij jou en zorgen ervoor dat je website gericht is op de belangrijkste conversies.
Hoe verbeteren wij het conversiepercentage?
Yeps weet het belang van een krachtige website en heeft de kennis in huis om het conversiepercentage op jouw website of webshop te verbeteren. Een goede optimalisatie van de website is de basis. Indien nodig, starten we met het uitvoeren van voorbereidende werkzaamheden, zoals instellen van analyse tools, denk bijvoorbeeld aan het inrichten van Google Analytics en het implementeren van Hotjar.
Onze werkwijze bestaat uit vier stappen, namelijk analyseren, veronderstellingen formuleren, implementeren en meten. Op deze manier is het voor ons duidelijk naar welk doel toe wordt gewerkt en kijken wij het werkelijke effect van de aanpassingen.
Analyse
Tijdens het analyseren bepalen we een specifiek en meetbaar doel. We starten met een nulmeting. Dit geeft inzichten en zorgt tevens voor een goede basis.
Veronderstellingen formuleren
De tweede stap is het formuleren van meetbare veronderstellingen. We bedenken oplossingen en ideeën om bepaalde processen te verbeteren om de doelen te behalen. Wil je bijvoorbeeld je ticketverkoop op de website verhogen? Wij denken mee en bedenken hoe we dit proces kunnen verbeteren.
Implementeren
De volgende stap is het implementeren van de geformuleerde hypotheses. We gaan de ideeën uitwerken op de website. Om te achterhalen wat de resultaten zijn, gaan we A/B-testen. Behalen we niet de gewenste resultaten? Geen probleem! We kijken waar dit aan ligt en gaan daarop bijsturen.
Meten
De laatste stap in onze werkwijze bestaat uit het verzamelen en interpreteren van relevante data. Op basis hiervan maken wij gerichte rapportages en evalueren we deze samen met jou.