• Conversie­optimalisatie

    Onbewuste beïnvloeding van jouw bezoekers

    Investeren in conversieoptimalisatie levert op lange termijn een hoger rendement op. Conversies hebben voor elk bedrijf een andere betekenis. Het ene bedrijf wil zoveel mogelijk aanmeldingen of meer downloads en het andere bedrijf is vooral geïnteresseerd in zoveel mogelijk aankopen. Door effectiever in te spelen op het potentieel van de klanten die je website, app of webshop al bezoeken, hoef je niet extra te investeren in marketing om hier meer verkeer naar te krijgen. Door conversieoptimalisatie beïnvloed je het gedrag van jouw websitebezoeker wat hen aanzet om de gewenste actie op de website uit te voeren.

    Sebastiaan met laptop op stoel

    Conversieoptimalisatie zorgt voor hoger rendement

    Conversieoptimalisatie helpt je om de waarde van elke bezoeker te maximaliseren. Het richt zich op het leiden van jouw bezoekers door je website of app, zodat ze hun doel bereiken en vaker overgaan tot de gewenste acties. Daarbij is het cruciaal om te ontdekken waar bezoekers afhaken tijdens hun klantreis. Of dat nu komt door onzekerheid, verwarring of problemen met navigatie. Hiervoor is een analyse nodig van de klantreis en het gedrag van gebruikers. Tactisch  geplaatste knoppen en teksten helpen obstakels te verminderen, waardoor de effectiviteit van jouw website toeneemt en uiteindelijk tot een hoger rendement leidt.

    Isabel met boek en koffie leunend tegen stoel
    Klaar met websitebezoeken die niks opleveren?
    Voel je je gefrustreerd omdat je websiteverkeer niet converteert zoals je had gehoopt? Draai je constant rondjes, zoekend naar manieren om van passieve bezoekers actieve deelnemers te maken? Het is tijd om deze cyclus te doorbreken en je strategie te herzien. Neem vandaag nog contact met ons!

    Merken waar we voor werken

    Logo Vakmanschap Techniek
    logo top beveiliging
    Logo Eureka
    logo Celine Marelia
    logo Arnhem Studiestad
    logo De Batouwe
    logo OC de Pelikaan
    logo Cbt
    Logo Wij Techniek
    Logo HAN
    Sara achter bureau met notitieblok

    De resultaten van conversieoptimalisatie

    Meer effectiviteit in marketing

    Het verbeteren van je conversieratio zorgt voor een efficiëntere inzet van je marketingbudget, omdat je meer leads krijgt uit je huidige bezoekers.

    Hogere omzet en winst

    Conversieoptimalisatie leidt tot meer omzet. Zelfs kleine verbeteringen in de conversieratio kunnen al een groot verschil maken, vooral bij websites of apps met veel verkeer.

    Betere gebruikerservaring

    Conversieoptimalisatie en het verbeteren van de gebruikerservaring gaan vaak hand in hand. Door je website of app gebruiksvriendelijker te maken zorg je ervoor dat bezoekers meer tevreden zijn.

    Zo gaan wij te werk voor jou

    1.

    Analyse

    Tijdens de analyse stellen we een meetbaar doel vast en voeren een nulmeting uit voor inzicht en basis. We evalueren websiteprestaties, zoals conversieratio’s en gebruikersgedrag, en identificeren knelpunten, gebruikmakend van Google Analytics, heatmaps, en feedback van gebruikers.

    2.

    Hypothesen formuleren

    Meetbare hypothesen voor procesverbetering worden opgesteld om doelen, zoals het verhogen van ticketverkoop, te bereiken. Deze zijn gericht op optimalisatie en kunnen de conversie verhogen.

    3.

    Implementeren

    Nadat is vastgesteld welke onderdelen aangepast moeten worden, worden testen uitgevoerd om deze te toetsen. Zo worden vaak A/B-testen uitgevoerd, om verschillende versies van de website met elkaar te vergelijken.

    4.

    Meten

    We verzamelen en analyseren data, maken rapportages en bepalen zo de beste toepassingen voor implementatie in de website of app, die vervolgens opnieuw worden geëvalueerd.

    Nu is het aan jou! Wat doe jij met al jouw online succes?
    Logo Semrush
    Logo Google Tag Manager
    Logo Screaming Frog
    Logo Hotjar
    Logo Google Analytics
    Logo Rank Math

    Klaar om je bezoeker onbewust te beïnvloeden?

    Bij Yeps geloven we in persoonlijke aandacht, een vleugje humor en oprechte relaties. We zijn benieuwd naar jouw verhaal.

    Benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen?

    Fabiaan op trap zittend met koffie
    Frank Geereking
    Manager Helpdesk Vakmanschap Techniek
    Frank

    Yeps heeft voor 12 merken nieuwe websites gerealiseerd. Uit hun onderzoek bleek dat de huidige websites voor meerdere doelgroepen ingericht waren en dat de informatie daardoor te moeilijk was voor de gewenste eindgebruiker. Het design en de inhoud van de websites zijn nu gericht op de belangrijkste doelgroep en is zeer versimpeld. Hierdoor heeft onze helpdesk 50 telefoontjes per dag minder.

    Frank Lucas
    Commercieel Manager Nedec
    Nedec

    Yeps heeft zich bewezen als een betrouwbare en snelle partner in onze digitale transformatie. Met een laagdrempelige aanpak en korte communicatielijnen hebben ze ons geholpen om onze website en gebruikerservaring te verbeteren. Ik waardeer hun creativiteit, volledige oplevering en hun vermogen om geen losse eindjes te laten bestaan.

    Succesverhalen die we graag met je delen

    Sub-branding
    Websitestructuur
    User experience
    8 nieuwe websites voor een verbeterde gebruikerservaring van verschillende doelgroepen.

    Cbt

    FD Gazellen Award
    400+ leads per jaar
    + 384% volgers op LinkedIn
    Strategische vernieuwing bij Cbt: nieuwe marketingstrategie, website en verhoogde online aanwezigheid benadrukken unieke waarde in maakindustrie.
    Doelgroepinzicht
    Merkidentiteit
    + 1013% volgers op LinkedIn
    Een strategische herpositionering, doelgerichte marketingstrategie, vernieuwde visuele identiteit en digitale aanwezigheid boosten Eureka's groei en merkbekendheid.
    Webdesign
    SEO-strategie
    Conversieoptimalisatie
    Technische en visuele website-updates, SEO en conversieverbeteringen hebben de vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van OC de Pelikaan verhoogd.
    Merkidentiteit
    Design en logo
    Twee websites
    Nieuwe merkidentiteit voor Qolor met focus op verbinding en vertrouwen, inclusief design update en twee doelgerichte websites.
    Meer weten? Let’s talk.
    Vertel ons jouw ambitie en creëer samen met ons een strategie die jouw succesverhaal maakt. Durf jij de uitdaging aan?
    Stuur ons een e-mail
    Meer weten Bobbie