• Eureka: de lancering van een snel rijzende ster

    Doelgroepinzicht

    Doelgroep en persona's in kaart gebracht voor betere connectie.

    Merkidentiteit

    Nieuwe kernwaarden en merkuitstraling ontwikkeld en geïmplementeerd.

    + 1013% volgers op LinkedIn

    Socialmediastrategie toegepast, volgers significant gegroeid.

    Eureka Examens balie

    De uitdaging

    Eureka het examenbureau dat opgericht is in 2012 begon snel te groeien. Het maakte flinke sprongen met het openen 14 van haar eigen examenlocaties door heel Nederland in 2019. Met, naar eigen zeggen, “een gezonde dosis boerenlullenverstand” kwam het bedrijf al een heel eind. De resultaten schoten de lucht in, nu waren ze toe aan een verdieping van de merkidentiteit.

    De vraag lag vooral bij het beter zichtbaar worden bij hun doelgroep. Daarnaast was Eureka ook op zoek naar een nieuwe imago, wat uitstraalde dat ze het belangrijk vinden dat examenkandidaten een examen kunnen afleggen een prettige omgeving. Daarom schakelden ze de hulp van Yeps in.

    Eureka Examens Caddy
    Marketing is meer dan zichtbaarheid en vindbaarheid. Yeps heeft Eureka door haar planmatige en praktische aanpak weten te ontwikkelen tot het merk dat we nu zijn. En op dat merk zijn we trots!
    Lisanne Smeenk
    Manager Examencentra Eureka Examens
    Mockup website Eureka Examens home

    Het resultaat

    Doelgroep & persona’s

    Om een goed verhaal te hebben naar de doelgroep is het belangrijk dat je weet wie de doelgroep is, wat ze interessant vinden en hoe je ze bereikt. Hiervoor is de doelgroep in kaart gebracht en zijn persona’s opgesteld, waardoor Eureka meer feeling met de doelgroep heeft gekregen!

    Vernieuwde merkidentiteit

    Voor het verbeteren van de merkidentiteit en daarmee de positionering van Eureka is een concurrentieanalyse uitgevoerd. Daarna zijn samen met Eureka de nieuwe kernwaarden geformuleerd: Flexibel, Betrokken en Deskundig. Deze nieuwe merkidentiteit is doorgevoerd in een nieuw merkuiterlijk, zowel online en offline.

    Nieuw design: website, logo en huisstijl

    Een nieuwe website, was dé manier om de nieuwe identiteit van Eureka uit te dragen. Hierbij moesten de kernwaarden en gebruiksvriendelijk centraal staan. Vanwege de snelle groei en ambities van Eureka heeft Yeps gelijk ook de huisstijl en het logo ook onder handen genomen. Daarbij hoorde ook een animatie, die letterlijk de nieuwe locaties in kaart brachten.

    Mockup website Eureka Examens examenlocatie Arnhem
    Eureka promotiemateriaal

    Social media

    Social media bleef onbenut en dit was natuurlijk een gemiste kans. Voor LinkedIn is een strategie, contentkalender met themaplanning opgesteld. Met de terugkerende maandelijkse thema’s, werd dieper ingegaan op de doelen en pijnpunten van de doelgroep. Inmiddels is het aantal volgers op LinkedIn in korte tijd gestegen van 88 naar meer dan 900!

    Promotiemateriaal

    Voor de herkenbaarheid van Eureka op de locaties ontwikkelden we banners, muismatten, onderzetters, doppers, informatiesheets, pennen en wifibordjes. En voor de ondersteuning van het salesteam ontwikkelde Yeps een corporate brochure: een bondig en sterk merkverhaal.

    Klaar voor jouw eigen succesverhaal? Let’s talk.
    Vertel ons jouw ambitie en creëer samen met ons een strategie die jouw succesverhaal maakt. Durf jij de uitdaging aan?
    Stuur ons een e-mail
    Meer weten Bobbie