Nieuwe merkidentiteit en brand identity book ontwikkeld.
Kleurencombinatie voor warmte, expertise en vertrouwen.
Aparte sites voor opdrachtgevers en werkzoekenden voor optimale gebruikerservaring.
Qolor is een detacheringsbedrijf dat zich richt op de branches cybersecurity en safetymanagement. Het bedrijf bestaat uit een bonte verzameling van vakmensen met ieder zijn eigen specialisme en achtergrond. Qolor ging op zoek naar een nieuwe mentale en visuele merkidentiteit met bijbehorende merkuitingen. Het moest een identiteit zijn die de sterke kanten van de organisatie uitstraalt, bij deze tijd past en de doelgroep aanzet tot actie. Yeps is voor Qolor aan de slag gegaan.
Voordat het merkuiterlijk van Qolor uitgewerkt werd, is eerst goed naar het merkinnerlijk gekeken. Dat deden we door naar de mensen en het verhaal van Qolor te luisteren. Op basis van het onderzoek naar de identiteit van de organisatie, doelgroep en concurrentie is de merkidentiteit concreet gemaakt. Het merkuiterlijk en logo zijn vervolgens vastgelegd in een brand identity book. Hierin staat welke kleuren, lettertype en beelden bij Qolor horen en hoe het logo gebruikt moet worden. Het brand identity book van Qolor biedt (toekomstige) medewerkers richtlijnen en steun voor het correct vertegenwoordigen van het nieuwe merk.
Het huidige merkuiterlijk van Qolor droeg de sterke kanten van de organisatie onvoldoende uit, die staat voor verbinding, samenwerken en analytisch vermogen. Daarom is er gekozen voor de kleur oranjerood, wat warmte en persoonlijkheid uitstraalt en voor de kleur blauw, wat staat voor expertise en vertrouwen. Ook is er gekozen voor een beeldmerk die past bij de nieuwe merkidentiteit: de vormen zijn een krachtige verbeelding van twee handen die ineen geslagen zijn.
De verouderde website van Qolor leidde tot een vernieuwing met twee doelgroepen in gedachten: opdrachtgevers en werkzoekenden. Vanwege de concurrentie in hun sector, koos Qolor voor twee afzonderlijke websites voor een optimale gebruikerservaring per doelgroep. De eerste website dient als professioneel visitekaartje voor opdrachtgevers, inclusief een zoekfunctie om snel de juiste expert te vinden. De tweede website richt zich specifiek op werkzoekenden, met functies voor het vinden van geschikte vacatures, om zo beide doelgroepen effectief en zonder verwarring te bedienen.