Wil jij meer leads en omzet halen uit je website? Schakel een conversie optimalisatie bureau in en verhoog het rendement op je website. Je haalt meer uit je website door continu je website te optimaliseren.
Wensen en behoeften op de markt blijven veranderen, daarom is het belangrijk om je website te blijven optimaliseren zodat deze relevant blijft voor de doelgroep. Een website waar niets meer aan gedaan wordt, past op een gegeven moment niet meer bij de doelgroep en levert niet het gewenste resultaat op. Om de doelgroep de gewenste acties uit te laten voeren en te zorgen dat zij daadwerkelijk gaan converteren, is het belangrijk om je website te optimaliseren. Dit kun je zelf doen, maar een conversie optimalisatie bureau heeft alle kennis in huis om meer conversies uit jouw website te halen. Als bureau ondersteunen wij jou en zorgen ervoor dat je website gericht is op de belangrijkste conversies.
Investeren in conversie optimalisatie levert op termijn meer rendement voor bedrijven op. Dit kan in verschillende vormen zijn, afhankelijk van wat een conversie precies betekent voor jou. Denk aan nieuwe aanmeldingen, meer downloads of meer aankopen. Wil jij ook je conversiepercentage verhogen? Yeps helpt jou te groeien door je conversiepercentage te verbeteren en verhogen.
Yeps weet het belang van een krachtige website en heeft de kennis in huis om het conversiepercentage op jouw website of webshop te verbeteren. Een goede optimalisatie van de website is de basis. Indien nodig, starten we met het uitvoeren van voorbereidende werkzaamheden, zoals instellen van analyse tools, denk bijvoorbeeld aan het inrichten van Google Analytics en het implementeren van Hotjar.
Onze werkwijze bestaat uit vier stappen, namelijk analyseren, veronderstellingen formuleren, implementeren en meten. Op deze manier is het voor ons duidelijk naar welk doel toe wordt gewerkt en kijken wij het werkelijke effect van de aanpassingen.
Tijdens het analyseren bepalen we een specifiek en meetbaar doel. We starten met een nulmeting. Dit geeft inzichten en zorgt tevens voor een goede basis.
De tweede stap is het formuleren van meetbare veronderstellingen. We bedenken oplossingen en ideeën om bepaalde processen te verbeteren om de doelen te behalen. Wil je bijvoorbeeld je ticketverkoop op de website verhogen? Wij denken mee en bedenken hoe we dit proces kunnen verbeteren.
De volgende stap is het implementeren van de geformuleerde hypotheses. We gaan de ideeën uitwerken op de website. Om te achterhalen wat de resultaten zijn, gaan we A/B-testen. Behalen we niet de gewenste resultaten? Geen probleem! We kijken waar dit aan ligt en gaan daarop bijsturen.
De laatste stap in onze werkwijze bestaat uit het verzamelen en interpreteren van relevante data. Op basis hiervan maken wij gerichte rapportages en evalueren we deze samen met jou.
Een conversiedoel is een actie waarvan jij wil dat die uitgevoerd wordt op je website. Deze actie kan verschillende vormen hebben, zoals:
Yeps heeft voor 12 merken nieuwe websites gerealiseerd. Uit hun onderzoek bleek dat de huidige websites voor meerdere doelgroepen ingericht waren en dat de informatie daardoor te moeilijk was voor de gewenste eindgebruiker. Het design en de inhoud van de websites zijn nu gericht op de belangrijkste doelgroep en is zeer versimpeld. Hierdoor heeft onze helpdesk 50 telefoontjes per dag minder.
Yeps heeft zich bewezen als een betrouwbare en snelle partner in onze digitale transformatie. Met een laagdrempelige aanpak en korte communicatielijnen hebben ze ons geholpen om onze website en gebruikerservaring te verbeteren. Ik waardeer hun creativiteit, volledige oplevering en hun vermogen om geen losse eindjes te laten bestaan.