Cbt heeft het FD Gazellen Award ontvangen.
Doel van acht kwalitatieve leads per week ruimschoots behaald.
Aantal volgers gestegen van 665 naar meer dan 3200.
Cbt is meer dan 25 jaar opleider binnen de maakindustrie. Cbt onderscheidt zichzelf van haar concurrentie door haar dienstverlening aan te passen op de strategische doelstellingen van haar opdrachtgevers. Door de jaren heen heeft Cbt flinke sprongen en veranderingen doorgemaakt, zoals het meerdere keren vernieuwen van haar logo en slogan: ‘Resultaat uit opleiden.’ Voor een heldere brandidentiteit, scherpe positionering en een gerichte marketingstrategie ontwikkelde Yeps jaarlijks een nieuw marketingplan. Cbt is inmiddels zo hard gegroeid dat ze dit jaar het FD Gazellen Award in ontvangst hebben mogen nemen!
De visie van Cbt is een opleidingswereld creëren waarin competenties belangrijker zijn dan behaalde diploma’s of certificaten. Hieruit zijn de nieuwe kernwaarden: Resultaatgericht, Betrokken en Vindingrijk geformuleerd. Yeps heeft het merkuiterlijk en de uitingen van Cbt naar aanleiding van deze nieuwe positionering aangescherpt. In de grote industriebranche heeft een organisatie door strategische keuzes in branches en het opstellen van verschillende persona’s een betere feeling en focus gekregen om haar doelgroep gerichter te benaderen.
In 2023 lag de focus op het behalen van meer leads door SEA, conversieoptimalisatie en SEO. Binnen SEO waren linkbuilding, technische verbeteringen en het updaten van content de belangrijkste pijlers. Yeps is samen met Cbt actief gebruik gaan maken van voorheen ongebruikte LinkedIn-account, waardoor het aantal volgers gestegen is van 665 naar 3000.
De oude website van Cbt was na eigen zeggen onoverzichtelijk en verouderd. Eén van de wensen was om op de website een overzicht van alle 50 trainingen en opleidingen aan te bieden. Dit heeft Yeps gerealiseerd met een herontwerp van de websitenavigatie. Daarnaast wilde Cbt de juiste informatie op het juiste moment kunnen aanbieden en kunnen aanzetten tot actie. Yeps heeft daarom op de gehele website gewerkt aan conversieoptimalisatie.
Om een aantal complexe diensten van Cbt op een goede manier over te brengen naar de doelgroep ontwikkelde Yeps diverse animaties. Middels deze animatie wordt de dienst begrijpelijk uitgelegd en beter begrepen. Maar ook voor diverse campagnes, zoals de jaarlijkse kerstgroet en het 25e jarig jubileum creëerde Yeps korte animaties die de aandacht trekken op social media en positief in ontvangst worden genomen.