Doelgroep en persona's in kaart gebracht voor betere connectie.
Nieuwe kernwaarden en merkuitstraling ontwikkeld en geïmplementeerd.
Socialmediastrategie toegepast, volgers significant gegroeid.
Eureka het examenbureau dat opgericht is in 2012 begon snel te groeien. Het maakte flinke sprongen met het openen 14 van haar eigen examenlocaties door heel Nederland in 2019. Met, naar eigen zeggen, “een gezonde dosis boerenlullenverstand” kwam het bedrijf al een heel eind. De resultaten schoten de lucht in, nu waren ze toe aan een verdieping van de merkidentiteit.
De vraag lag vooral bij het beter zichtbaar worden bij hun doelgroep. Daarnaast was Eureka ook op zoek naar een nieuwe imago, wat uitstraalde dat ze het belangrijk vinden dat examenkandidaten een examen kunnen afleggen een prettige omgeving. Daarom schakelden ze de hulp van Yeps in.
Om een goed verhaal te hebben naar de doelgroep is het belangrijk dat je weet wie de doelgroep is, wat ze interessant vinden en hoe je ze bereikt. Hiervoor is de doelgroep in kaart gebracht en zijn persona’s opgesteld, waardoor Eureka meer feeling met de doelgroep heeft gekregen!
Voor het verbeteren van de merkidentiteit en daarmee de positionering van Eureka is een concurrentieanalyse uitgevoerd. Daarna zijn samen met Eureka de nieuwe kernwaarden geformuleerd: Flexibel, Betrokken en Deskundig. Deze nieuwe merkidentiteit is doorgevoerd in een nieuw merkuiterlijk, zowel online en offline.
Een nieuwe website, was dé manier om de nieuwe identiteit van Eureka uit te dragen. Hierbij moesten de kernwaarden en gebruiksvriendelijk centraal staan. Vanwege de snelle groei en ambities van Eureka heeft Yeps gelijk ook de huisstijl en het logo ook onder handen genomen. Daarbij hoorde ook een animatie, die letterlijk de nieuwe locaties in kaart brachten.
Social media bleef onbenut en dit was natuurlijk een gemiste kans. Voor LinkedIn is een strategie, contentkalender met themaplanning opgesteld. Met de terugkerende maandelijkse thema’s, werd dieper ingegaan op de doelen en pijnpunten van de doelgroep. Inmiddels is het aantal volgers op LinkedIn in korte tijd gestegen van 88 naar meer dan 900!
Voor de herkenbaarheid van Eureka op de locaties ontwikkelden we banners, muismatten, onderzetters, doppers, informatiesheets, pennen en wifibordjes. En voor de ondersteuning van het salesteam ontwikkelde Yeps een corporate brochure: een bondig en sterk merkverhaal.