• Vakmanschap: de focus op user experience

    Sub-branding

    Unieke identiteit voor elk sub-label binnen één merk.

    Websitestructuur

    Nieuwe structuur en ontwerp verbeteren navigatie.

    User experience

    Grondige vernieuwing gericht op vakmensen voor betere interactie.

    De uitdaging

    Vakmanschap Techniek is een organisatie die faciliteert dat échte vakmensen, met een bewijs van vakmanschap, aan kunnen tonen dat ze bekwaam zijn om hun vak uit te voeren. De website moest hét centrale punt zijn voor Vakmanschap, maar toch bleek dat de helpdesk te veel vragen binnen kreeg. Het was duidelijk: de websitestructuur moest aangepast worden en de user experience moest beter. Yeps is direct aan de slag gegaan: naast een sub-branding strategie is er ook nieuwe frisse website neergezet.

    Mockup website Vakmanschap CO homepagina
    Yeps heeft voor 12 merken nieuwe websites gerealiseerd. Uit hun onderzoek bleek dat de huidige websites voor meerdere doelgroepen ingericht waren en dat de informatie daardoor te moeilijk was voor de gewenste eindgebruiker. Het design en de inhoud van de websites zijn nu gericht op de belangrijkste doelgroep en is zeer versimpeld. Hierdoor heeft onze helpdesk 50 telefoontjes per dag minder.
    Frank Geereking
    Manager Helpdesk Vakmanschap Techniek
    Mockup website Vakmanschap Techniek homepagina

    Het resultaat

    Sub-brandingstrategie

    Voor de sub-brandingsstrategie, is er voor elk label een eigen website ontwikkeld. Door deze strategie heeft iedere label hun unieke identiteit behouden, terwijl ze samenhangend zijn gebleven binnen het grotere merk. Daarbij draagt de vernieuwde website van het grote merk op zijn beurt weer bij aan het zichtbaar maken van de verschillende sub-labels.

    Websitestructuur

    Yeps kwam vanuit data tot de ontdekking dat veel gebruikers op de website op cruciale punten afhaakten. Al snel bleek dat het proces van de website dus niet optimaal was. Hieruit ontstond het plan van een compleet nieuwe websitestructuur, met een bijpassend nieuw ontwerp en betere navigatie. Na livegang van de website, blijkt dit nu met testen en optimaliseren een doorlopende proces.

    User experience verbeterd

    Door de analyse van gebruiksgegevens kwamen we tot de ontdekking dat vakmensen de primaire gebruikers van de website zijn. Deze inzichten leidden tot een strategische verschuiving, waarbij we ons richtten op het verbeteren van hun digitale interacties. Op basis hiervan hebben we de gebruikerservaring van Vakmanschap grondig vernieuwd voor deze doelgroep.

    Mockup website Vakmanschap CO aanmelden
    Mockup statistieken Vakmanschap Techniek

    Intuïtievere navigatie

    Een herstructurering van de websitestructuur is doorgevoerd op de website voor intuïtiever navigatie. Door een duidelijke en logische indeling te creëren, kunnen gebruikers efficiënter informatie vinden en door de website navigeren en leidt tot een hogere tevredenheid.

    Aantrekkelijke interface en content

    Een nieuw fris ontwerp is gemaakt met een visueel aantrekkelijke interface, die aansluit bij de verwachtingen van de doelgroep. Daarbij zijn er teksten geschreven en afbeeldingen gebruikt die specifiek zijn afgestemd op de behoeften en interesses van vakmensen. Met de integratie van animaties op de website zijn complexe concepten eenvoudiger en duidelijker gemaakt.

    Klaar om je eigen succesverhaal te vertellen? Let’s talk.
    Vertel ons jouw ambitie en creëer samen met ons een strategie die jouw succesverhaal maakt. Durf jij de uitdaging aan?
    Stuur ons een e-mail
    Meer weten Bobbie