Unieke identiteit voor elk sub-label binnen één merk.
Nieuwe structuur en ontwerp verbeteren navigatie.
Grondige vernieuwing gericht op vakmensen voor betere interactie.
Vakmanschap Techniek is een organisatie die faciliteert dat échte vakmensen, met een bewijs van vakmanschap, aan kunnen tonen dat ze bekwaam zijn om hun vak uit te voeren. De website moest hét centrale punt zijn voor Vakmanschap, maar toch bleek dat de helpdesk te veel vragen binnen kreeg. Het was duidelijk: de websitestructuur moest aangepast worden en de user experience moest beter. Yeps is direct aan de slag gegaan: naast een sub-branding strategie is er ook nieuwe frisse website neergezet.
Voor de sub-brandingsstrategie, is er voor elk label een eigen website ontwikkeld. Door deze strategie heeft iedere label hun unieke identiteit behouden, terwijl ze samenhangend zijn gebleven binnen het grotere merk. Daarbij draagt de vernieuwde website van het grote merk op zijn beurt weer bij aan het zichtbaar maken van de verschillende sub-labels.
Yeps kwam vanuit data tot de ontdekking dat veel gebruikers op de website op cruciale punten afhaakten. Al snel bleek dat het proces van de website dus niet optimaal was. Hieruit ontstond het plan van een compleet nieuwe websitestructuur, met een bijpassend nieuw ontwerp en betere navigatie. Na livegang van de website, blijkt dit nu met testen en optimaliseren een doorlopende proces.
Door de analyse van gebruiksgegevens kwamen we tot de ontdekking dat vakmensen de primaire gebruikers van de website zijn. Deze inzichten leidden tot een strategische verschuiving, waarbij we ons richtten op het verbeteren van hun digitale interacties. Op basis hiervan hebben we de gebruikerservaring van Vakmanschap grondig vernieuwd voor deze doelgroep.
Een herstructurering van de websitestructuur is doorgevoerd op de website voor intuïtiever navigatie. Door een duidelijke en logische indeling te creëren, kunnen gebruikers efficiënter informatie vinden en door de website navigeren en leidt tot een hogere tevredenheid.
Een nieuw fris ontwerp is gemaakt met een visueel aantrekkelijke interface, die aansluit bij de verwachtingen van de doelgroep. Daarbij zijn er teksten geschreven en afbeeldingen gebruikt die specifiek zijn afgestemd op de behoeften en interesses van vakmensen. Met de integratie van animaties op de website zijn complexe concepten eenvoudiger en duidelijker gemaakt.