Ben jij een ondernemer of manager van een bedrijf in de regio Arnhem? Om als bedrijf het gevecht aan te gaan met bedrijven die beter vindbaar zijn, is het toepassen van lokale SEO een effectieve opstart om jezelf op de kaart te zetten. Door te investeren in SEO gaat jouw onderneming stijgen in zoekmachines zoals Google en word je beter vindbaar in jouw regio.
Wij zijn een marketingbureau in Arnhem dat zich richt op SEO. Door onze opgebouwde ervaring hebben wij kennis en kunde op het gebied van online vindbaarheid. Van het uitvoeren van een grondig zoekwoordenonderzoek, tot het ontwikkelen van SEO-strategie. Door middel van SEO zetten we jouw bedrijf beter op de kaart en maken we jouw website beter vindbaar voor je doelgroep.
Wij werken altijd graag samen met de klant, zowel adviserend als meewerkend. Het ondersteunen van bedrijven in Arnhem doen we op verschillende manieren. Elk bedrijf vraagt een andere aanpak en dit is elke keer weer een leuke uitdaging.
Hoewel SEA een makkelijke en snelle oplossing lijkt, is het voor bedrijven vaak rendabeler om te werken aan SEO. Het SEO-proces duurt misschien langer, maar werpt op de lange termijn meer vruchten af.
Een goede voorbereiding is het kiezen van een SEO-strategie. Het is verstandig om van tevoren te bepalen wie je wilt bereiken en welke doelen jij wilt behalen met online marketing. Goede vindbaarheid bereik je op basis van websitetechniek, – content en -autoriteit. Door gericht aan alle drie de onderdelen te werken, kom je hoger in de zoekmachines.
Wij zorgen er altijd voor dat alles wat we doen in lijn ligt met de behoeften van jou en je bedrijf. Lees welke stappen we doorlopen voor het verbeteren van de vindbaarheid:
Voordat wij van start gaan, willen wij de klant goed leren kennen. Daarom starten we met een kennismakingsgesprek om jouw behoeften en pijnpunten te ontdekken. We inventariseren informatie vanuit de organisatie, waaronder de producten & diensten, de bedrijfsdoelen, recente ontwikkelingen en brengen we de doelgroep in kaart. Deze onderdelen zijn onmisbaar om de vertaling te maken naar een strategie.
SEO is een intensief traject en is in de meeste gevallen een aanzienlijke investering voor bedrijven. Het is belangrijk dat klanten vooraf weten waar ze aan beginnen en wat ze mogen verwachten op de lange termijn. Dit kan niet uitgedrukt worden in (omzet)beloftes, omdat er geen garanties zijn op topposities. Wel kan onderzocht worden of er überhaupt gezocht wordt naar jouw producten of diensten. Het bepalen of een SEO-traject zinvol is noemen wij een potentieonderzoek. Als de resultaten uit het potentieonderzoek positief zijn, dan gaan we verder naar de volgende stappen.
De opstartfase duurt over het algemeen ongeveer 1 tot 2 maanden tot de afronding. Deze fase bestaat doorgaans uit de volgende werkzaamheden:
Zoekwoordenonderzoek om te onderzoeken op welke termen de doelgroep zoekt naar jouw producten of diensten.
Analyse van de website en of de techniek op orde is. Welke SEO-mogelijkheden laat je nog onbenut?
Website-navigatie optimaal inrichten, zodat de belangrijkste pagina’s binnen 3 klikken bereikbaar zijn.
Gedrag op de website meetbaar maken, zodat er maandelijke bijgestuurd kan worden.
Na afronding van de opstartfase, gaan we aan de slag met de maandelijkse werkzaamheden, bestaande uit 3 vaste onderdelen:
SEO-Werkzaamheden: maandelijks sturen wij de SEO-campagne bij door het verbeteren van de websitetechniek, het ontwikkelen van content en het plaatsen van relevante backlinks.
Maandelijkse rapportage: het uitvoeren van analyses staat hoog op onze prioriteitenlijst en zien wij als onmisbaar onderdeel. Wij analyseren de resultaten van de website en maken deze voor de klant visueel in een maandelijkse rapportage.
Maandelijkse meeting met de klant: de voortgang van de werkzaamheden, de rapportages en vragen worden besproken in een maandelijkse meeting met de klant. Dit checkmoment is een belangrijk onderdeel van een soepele en nauwe samenwerking.
Het continue tonen van de meeste relevante zoekresultaat bovenaan in de zoekmachine is Google’s topprioriteit. Het tonen van de beste webpagina realiseren zij door het handmatig testen van het algoritme. Levert de huidige algoritme ook daadwerkelijk de meest relevante resultaten op? Met de input uit de handmatige tests, verbeteren zij het algoritme. Doordat het algoritme blijft verbeteren en veranderen, lukt het tonen van de best passende pagina bij een zoekterm door Google steeds beter. Dit heeft dus ook gevolgen voor de posities van websites in de zoekmachine. Bedrijven moeten dus zorgen dat zij hun content up-to-date houden, zodat de content relevant blijft en de website blijven optimaliseren qua techniek en gebruiksvriendelijkheid.
Op basis van de jullie marketing(communicatie)doelstellingen en producten en/of diensten houden wij een brainstorm voor het vinden van gerelateerde termen. Vervolgens zoeken wij de zoekvolumes en concurrentie van de zoekwoorden op. Daar stopt het zoekwoordenonderzoek niet mee. We kijken ook naar de intentie van een zoekwoord. Welke informatie zoeken gebruikers bij het invoeren van een zoekterm? Als dat bekend is, kan een oordeel geveld worden of een zoekwoord ook echt interessant is voor jullie.
Iedere maand maken we een analyse van de SEO-resultaten. In de analyse nemen wij de posities van de afgesproken zoekwoorden mee, wordt getoond hoeveel verkeer er ongeveer uit een zoekwoord komt en hoeveel conversies het organisch (SEO) zoekverkeer oplevert. Aan de hand van deze resultaten kunnen we de SEO blijven optimaliseren.
Het opbouwen van een goede vindbaarheid in zoekmachines is een lang proces. Voordat de eerste resultaten zichtbaar zijn, ben je ongeveer 6 tot 12 maanden verder.
De SEO-kosten bestaan uit eenmalige een maandelijkse kosten. De maandelijkse werkzaamheden die daarna volgen liggen zijn in overleg, afhankelijk van de wens en behoeften van de klant.
Je merkt dat je echt te maken hebt met een marketingbureau dat werkt als team, heel goed samenwerkt, sterke communicatie heeft en een complete dienst levert. Ik heb het gevoel dat ze bij Yeps echt weten wat ze doen, het zijn echte specialisten, en dat blijkt maar weer uit het resultaat. Ik vind het vooral fijn dat ik alles onder één dak heb en zelf niet meer hoef te schakelen tussen meerdere partijen, dat is erg prettig.
Yeps heeft goede SEO-vriendelijke websiteteksten geschreven en wist de gewenste tone-of-voice door te voeren, zodat de website echt onze identiteit weergeeft.