Meer dan alleen “boerenlullenverstand”
Eureka is een examenbureau dat onderwijsinstellingen en bedrijfsopleiders faciliteert in het plannen en afnemen van examens. Eureka is opgericht in 2012 en heeft door de jaren heen flinke sprongen gemaakt, zoals de opening van haar eigen examenlocaties. Met, naar eigen zeggen, “een gezonde dosis boerenlullenverstand” kwam het bedrijf al een heel eind, maar voor een concrete strategische marketingaanpak schakelde zij de hulp van Yeps in. Voor Eureka stelden wij een concreet marketingcommunicatieplan op, waarbij we onderzoek hebben gedaan naar de merkidentiteit, doelgroep en concurrentie. Dit onderzoek was de basis voor een concrete strategie en actieplan voor 2020. In deze case laten we je zien hoe we een totaaloplossing voor Eureka hebben ingezet en uitgewerkt naar diverse marketingactiviteiten.
Online marketing
Na het het formuleren van de strategie hebben we een themaplanning opgesteld. Iedere maand speelt één thema de hoofdrol. Dit thema werken we uit naar content en communiceren we via verschillende kanalen. De thema’s zijn gebaseerd op de taken, doelen en pijnpunten van de Desicion Making Unit.
Uit ons onderzoek bleek dat de doelgroep van Eureka veel gebruik maakt van Linkedin. Eureka beschikte op dat moment al over een Linkedinaccount, maar maakte hier nog niet consistent gebruik van. Inmiddels plaatst Yeps wekelijks berichten op de bedrijfspagina en is het aantal volgers gestegen van 88 naar meer dan 900!
Design
Nieuwe website
Een van de aanbevelingen uit het plan was het ontwikkelen van een nieuwe website die de identiteit van Eureka uitdraagt. Centraal stonden de merkwaarden en de gebruikersvriendelijkheid moest voor zowel opdrachtgevers als kandidaten kloppen. Bekijk de website hier
Promotiemateriaal
In het marketingplan was onder andere opgenomen dat Eureka 14 examenlocaties ging openen. De identiteit van Eureka wilden wij ook op haar locaties doorvoeren, dat creëert herkenbaarheid. Voor de locaties ontwikkelden wij o.a. banners, muismatten, onderzetters, doppers, informatiesheets, pennen en wifibordjes.
Promotiemateriaal
In het marketingplan was onder andere opgenomen dat Eureka 14 examenlocaties ging openen. De identiteit van Eureka wilden wij ook op haar locaties doorvoeren, dat creëert herkenbaarheid. Voor de locaties ontwikkelden wij o.a. banners, muismatten, onderzetters, doppers, informatiesheets, pennen en wifibordjes.
Nieuw logo
Vanwege de snelle groei en ambities van Eureka heeft Yeps het logo ook onder handen genomen. De ster in het vernieuwde beeldmerk bestaat uit twee delen en symboliseert de samenwerking die Eureka aangaat met haar klanten. Als je goed kijkt zie je misschien wel de pijl van vooruitgang.
Corporate brochure
Voor de ondersteuning van het salesteam, een bondig en sterk verhaal dat uitlegt wie Eureka is en wat Eureka doet, ontwikkelde Yeps een corporate brochure. De merkwaarden en identiteit staan centraal in de brochure en doordat de diensten ook zijn opgenomen, krijgt de lezer een goede indruk van de organisatie.
Bekijk de brochure hier