Waarom e-mailmarketing werkt voor jou
E-mailmarketing is een populair middel waarbij je (potentiële) klanten via een mail benaderd. Met het versturen van persoonlijke en gerichte e-mails bouw je duurzame relaties op met jouw (potentiële) klanten en stimuleer je gemakkelijk de verkoop van jouw product of dienst. Er is geen middel dat je makkelijker kunt testen, automatiseren en personaliseren dan e-mail. Na het verzenden van een mailing kun je namelijk precies zien wie de e-mail heeft ontvangen, hoe vaak deze is geopend en wie waarop geklikt heeft. Op basis van deze resultaten blijven we de mailingen optimaliseren, zodat jij de beste resultaten behaald!
Steven Dijkers
Multimediaspecialist
Onze werkwijze, wat maakt ons uniek?
Wij werken met verschillende specialisten, wat maakt dat iedere specialist ontzettend goed is in zijn werk. We zorgen er altijd voor dat alles wat we doen in lijn ligt met de behoeften van jou bedrijf. Samen zetten we het beste product neer. Bekijk hieronder welke stappen onze multimediaspecialist doorloopt om jou te voorzien van relevante e-mailmarketing.
Inventarisatie
We beginnen altijd met een inventarisatiegesprek, we willen namelijk weten wat jouw doelen en ambities zijn. Wanneer deze doelen vastgesteld zijn kijken bepalen we de juiste strategie.
Mailinglijst optimaliseren
Je kan geen mailing versturen zonder een effectieve mailinglijst. Aan de hand van de gekozen strategie bekijken we wat er moet gebeuren om het aantal geïnteresseerde lezers te vergroten, zoals bestaande klanten benaderen, call to actions op je website plaatsen of social media inzetten.
E-mailcampagnes opstellen
Afhankelijk van het doel van de e-mail stellen we de campagne op. Dit kan een directe mail vanuit jouw persoonlijke werkmail of een gepersonaliseerde nieuwsbrief volledig in de huisstijl van jouw organisatie zijn. Daarbij houden we uiteraard rekening met de juiste tone of voice. Gepersonaliseerde nieuwsbrieven maken en versturen wij vanuit ActiveCampaign. Mocht je al werken met een ander programma zoals MailChimp dan is dit geen probleem!
Automatisering instellen
Het overhalen van de (potentiële klant) om jouw product en/of dienst af te nemen zit hem in de kleine dingen. Met een paar eenvoudige automatiseringen kan je gemakkelijk onder de aandacht blijven van jouw klant. We kijken of e-mailautomatisering werkt voor jouw bedrijf.
Hiermee zet je in op e-mailautomatisering, segmenteer je contacten en gebruik je eenvoudige workflows om de marketing te automatiseren waar niemand tijd voor heeft.
Analyseren en verbeteren
Analyseren, verbeteren, analyseren en nog eens verbeteren. Misschien klinkt het cliché, maar meten is echt weten! Iedere maand maken we een analyse van jouw e-mailcampagnes. Aan de hand van deze resultaten kunnen we de mailingen blijven optimaliseren, zodat dat we van jouw ambitie echt een succesverhaal maken!